Witryna wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i wyświetlić stronę internetową dostosowaną do indywidualnych preferencji. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę mechanizmu cookies w swojej przeglądarce.

ksoiw 150brPermanentne zmiany przepisów w przedmiocie m.in. uprawnień emerytalnych, awansu zawodowego, czasu pracy, ustroju szkolnego, odpowiedzialności dyscyplinarnej i karnej, a nawet przepisów podatkowych sprawiają, że nauczyciele funkcjonują w niekończącym się stanie zagrożenia - pisze w swoim artykule "Nie o taką oświatę mi chodzi" Agata Adamek, sekretarz Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "S".
W swojej dogłębnej analizie odnosi się do przebiegu negocjacji z rządem, wskazuje główne problemy polskiej edukacji oraz postuluje kierunek niezbędnych zmian.

Trwanie w systemie edukacyjnym sprzed wieku nie pozwala na zdobywanie przez uczniów kompetencji społeczno-emocjonalnych, niezbędnych do optymalnego rozwoju. Szkoła musi odejść od encyklopedyzmu i skupić się na kształtowaniu zdolności do twórczego uczenia się. Absurdem jest wymaganie tego samego od wszystkich w tym samym czasie - pisze Agata Adamek.
Czy obecne rozmowy z Ministerstwem Edukacji i Nauki idą w kierunku zmian w systemie oświaty?
Uporczywe i bezrefleksyjne próby zmian dotyczące pragmatyki zawodowej nauczycieli forsowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki od maja ubiegłego roku nie służą rozwojowi oświaty ani poprawie poziomu pracy polskich szkół - ocenia Adamek - Proponowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki wprowadzenie tzw. godzin dostępności nauczycieli, czyli przebywania w szkole dodatkowych osiem godzin, nie poprawi jakości kształcenia i wychowania, gdyż polskie szkoły nie są przystosowane do tego, żeby nauczyciele efektywnie mogli w nich wykonywać swoją pracę poza pensum. Nie ma wolnych pomieszczeń, stanowisk pracy, odpowiedniej ilości sprzętu IT.
Agata Adamek przywołuje raport Najwyższej Izby Kontroli, z którego wynika, że nauczyciele sami organizują sobie podstawowe narzędzia pracy. Cały artykuł: LINK.

FaceBook

Dziś 174

Wczoraj 652

Od sierpnia 2014 1076468