Witryna wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i wyświetlić stronę internetową dostosowaną do indywidualnych preferencji. Możesz włączyć/wyłączyć obsługę mechanizmu cookies w swojej przeglądarce.
FaceBook

2025 06 12 komunikat ksoiw

6 czerwca 2025 r., w siedzibie Ministerstwa Edukacji Narodowej w Warszawie, odbyło się spotkanie zespołu do spraw pragmatyki zawodowej nauczycieli.
Spotkanie dotyczyło dwóch obszarów: 1. Zaproponowanych zmian w Karcie Nauczyciela i innych ustawach. 2. Uchwały Sądu Najwyższego w sprawie godzin nadliczbowych nauczycieli.
W pierwszym obszarze Ministerstwo Edukacji Narodowej nie wzięło pod uwagę praktycznie żadnych kluczowych uwag związków zawodowych, w tym NSZZ „Solidarność”, w sprawie proponowanych zmian. Nie będzie zmiany przepisów dotyczących wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe od 1 września 2025 r. Prawdopodobnie wejdą one w życie od 1 września 2026 r. Pełna treść komunikatu: LINK >>>>>.

FaceBook

ksoiw komunikaty 460

Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność" stanowczo domaga się:
1. Natychmiastowego zwiększenia wysokości nakładów państwa na oświatę tak, aby rzeczywiście pokrywała wszystkie obowiązkowe wydatki związane z realizacją podstawy programowej i utrzymaniem szkół.
2. Wprowadzenia mechanizmów zabezpieczających wynagrodzenia nauczycieli przed lokalnymi cięciami budżetowymi.
3. Objęcia nadzorem rządowym przypadków łamania prawa pracy wobec nauczycieli.
4. Przywrócenia zaufania do państwa jako gwaranta równego dostępu do edukacji i godnych warunków pracy. Wszystkie dokumenty przyjęte na posiedzeniu Rady: LINK >>>>>.

FaceBook

ksoiw opinia 460Proponowane zmiany są pochopne i nieprzemyślane. Projekt radykalnie odchodzi od dotychczasowej, zdrowotnej orientacji wychowania fizycznego, marginalizując aspekt prozdrowotny, który dotychczas stanowił kluczowy element kształcenia w tym obszarze.
Z niepokojem zauważamy również, że projekt wyłącza wychowanie fizyczne z głównego nurtu reformy oświatowej prowadzonej przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie. Tym samym przedmiot ten zostaje pozbawiony logicznego powiązania z całościową koncepcją zmian w polskiej szkole - czytamy w opinii Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania. Pełny tekst opinii: LINK >>>>>. Szczegółowa analiza: LINK >>>>>.

FaceBook

Dziś 443

Wczoraj 771

Od sierpnia 2014 1347411